reklama

Bard

Kvapky tvoria na slnku plochy zrkadlaKde pavučiny medzi stromami znamenajú cestyKeď kráčam po chodníku, čo lemujú nízke kry a brestyOzbrojený píšťalou, keby ma úzkosť prepadla

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Štvoro kopýt koní ťahalo záprahy
Naložené brancami, ktorí boli úplne bosí
Keď totiž zubatá na fronte osudu kosí
žiadne topánky nepreskočia jej nástrahy

Kým ich deti doma rastú a na poli sa hrbia
Otcovia zdvíhajú zbrane, dokým majú silu
Nikdy som nezažil podobnú chvíľu
No spievam ich ratolestiam ako trpia

Tóny mojich hier kypria hrdinské pôdy
A v znamení slávy vodia na cestu otca syna
Boj je predsa radosť a nie drina
Toto sú k večnému životu schody

Pod stromom bez lístia dlho ma ubíja
Myšlienka na silu prostého slova
Prečo moja pieseň je jak trova
Núti stále besnieť a túžby zabíja ?

Kedy sa zlom zmení v lom ?
Čierne havrany - oči Wotana
Odletia zo zimnej noci do rána ?
A hrdina vráti sa dom ?

Na cesty vyrazí a pred pravdou utečie
Bard spieva s vtákmi eposy o boji
Nechať ich moc, nech si zas odkrojí
Z duší čo nevedia, že z nich krv potečie

On je len prostriedok vyššej vôle
Posol slov neprameniacich z kníh
Nemôže ochrániť pred pálením rýh
Zvyklosť a vernosť obrábajú pole

Keď zapadne noc a iskry vatry svetlo dajú
Lížuc vzduch ako jazyk zvery soľ
Matky so slzami v očiach prežívajú bôľ
Keď za potokom ich synovia sa na vojakov hrajú...

Michal Kľúčik

Michal Kľúčik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nie som ten, čo so svetom vedie boje To boje sveta prebiehajú vo mne Tam stret armád zúri po tme aj vo dne A sekajú ma v dvoje Zoznam autorových rubrík:  Poézia - SvetapoznávateliaPoézia - SvetastrastiPoézia - Svetakrásy

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu