reklama

Básnik

Muž v dlhom kabáte s večne pokrčeným šálomČo sa vydá do dažďa, v ruke kniha a v nej jeho pýchaNa šachovnici ulíc nie je len pešiakom čo dýchaAle na pohľad smutným kráľom

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Kvapky razia cesty cez sychravé polia
V ktorom osoba zakliata sem a tam blúdi
Premýšľajúc o každej kvapke ktorá ho súdi
A dni kedy ho nástrahy nečasu skolia

Krvácam, brat môj, básnika bremeno
Ťahá ma ako guľa olovená k zemi
Hovoril hostinskému čo vyzeral jak nemý
V hostinci pre osamelých drevenom

Šedým pohľadom očí, vypľul z pľúc kúdol dymu
A napil sa vína čo pije iba vrchnosť
Niekedy som rázny no viem čo je slušnosť
Hrám na husle ženám keď utápam sa splínom

Pozri sa naľavo, cesty sú strieborné
A svojim bohatstvom zdobené klenby domov
Pozri sa napravo, tam krajina mŕtvych stromov
Nadvihujú dlažbu chodníka ich korene priebojné

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som len básnik, čo so svetom nevedie boje
To boje sveta prebiehajú vo mne
Tam stret armád divokých zúri po tme aj vo dne
A sekajú ma v dvoje

No ja kráčam stredom, ľahko ma spoznáte
A myslím na dúhy letných krajov
Som majster pretvárky pravdy aj tajov
Som ten chodec v dlhom kabáte

Michal Kľúčik

Michal Kľúčik

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nie som ten, čo so svetom vedie boje To boje sveta prebiehajú vo mne Tam stret armád zúri po tme aj vo dne A sekajú ma v dvoje Zoznam autorových rubrík:  Poézia - SvetapoznávateliaPoézia - SvetastrastiPoézia - Svetakrásy

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu